2014. március 24., hétfő

28. fejezet

Lexy

   Nyűgösen ébredtem reggel. Egészen addig rossz kedvem volt, míg le nem értem a konyhába, ahol a vigyorgó családom fogadott, kezükben egy tortával.
 - Boldog szülinapot! - énekelték igencsak hamisan, de attól még nagyon jól esett.
 - Köszönöm - fogadtam a puszikat és az öleléseket.
 - Fújd el a gyertyákat! - ugrált Medox körülöttem. - És gondolj valamire - utasított.
  Leültem az asztalhoz és behunytam a szemem, hogy kívánjak valamit, de azonnal ki is nyitottam, mikor rájöttem, hogy egy barna szempár az első gondolatom. Gyorsan elfújtam a gyertyákat, így legalább az erőlködésre foghattam a pirosságot az arcomon.
 - Kérek, kérek! - nyújtogatta felém a tányérját a kisebbik öcsém.
 - Nyugi - szólt rá apa, majd elővett a fiókból egy kést és a kezembe nyomta. - Vágd fel!
  Sikerült nem elbénáznom a dolgot és egész normális szeleteket vágtam a Milán logót ábrázoló süteményből.
 - A Barcelonáét nem vállalták, mert azt mondták, hogy az szentségtörés lenne - vigyorgott anya gúnyosan.
 - Ha-ha-ha - forgattam meg a szemeimet.
 - Kicsit azért nevetett - szúrta oda a poént.
  Medox egy pillanatra eltűnt, majd egy papírlapot lobogtatva tért vissza.
 - Ezt neked rajzoltam a szülinapodra - tette le elém. - Ez itt apa, ez anya, ez a Gina, ez te vagy, ez Dárius, ez én vagyok és ez itt a Neo - sorolta végig a pálcikaemberkéket. Nekem Neo kutya tetszett a legjobban.
 - Én csak ezt vettem neked - rakott elém egy tábla fehér csokit Dárius. Naná, hogy a kedvencemet.
  Apa megköszörülte a torkát, hogy most ők jönnek, ezért figyelmemet rájuk fordítottam.
 - Na szóval, nem tudtuk eldönteni, hogy mi is lenne a legjobb neked, de végül sikerült megegyeznünk.
Anya széles mosolyából arra következtettem, hogy az ő ötlete nyert, ami nekem csak jó lehet. Apa benyúlt a zsebébe és egy lapot tett elém.
 - Milánó Ink - olvastam el a feliratot.
 - Olyan tetkót csináltatsz, amilyet akarsz - vigyorgott anya cinkosan, mert tudta, hogy nagyon szerettem volna még egy tetoválást. A tizenhatodik szülinapomra is azt kaptam. Egy "L" betűt, amit cseresznyefa virágok vesznek körül, utalva ezzel a japán mániámra és a Death Note imádatomra. Anya rajzolta meg nekem, így az ő keze munkája lett a lapockámra varrva. Imádtam a szüleimet, mert nem voltak begyöpösödöttek. Egy ideig bámultam a papírt, míg leesett, hogy mit is kaptam.
 - Köszi, köszi - ugrottam a nyakukba. Végre megcsináltathatom az egyik rajzot, ami szintén sokat jelent nekem.
 - Nincs mit - nevetett anya. - Most pedig reggelizzél meg, aztán készülődj, mert elmegyünk valahova - kacsintott rám.
 - Mit terveztél? - kérdeztem, miközben beleharaptam az elém tolt szendvicsbe.
 - Csajos napot tartunk - jelentette ki. - Kozmetikus, fodrász és további ilyen nyalánkságok.
 - Minek, így is szép vagy - lépett hozzá apa és szájon csókolta.
 - Fúj - hallatszott Medox szájából. - Ne gusztustalankodjatok, itt kisgyerekek is vannak.
 - Adok én neked kisgyereket, meg fújjogást - kapta el apa, mielőtt leléphetett volna és csikizni kezdte.
Hangos sikítás és nevetés törte meg a ház csendjét. Anya csak megcsóválta a fejét és közölte, hogy gyorsan öltözzek fel, mert mihamarabb le akar lépni. Megértettem, mert ha egyszer apa belelendül a játékba, ott kő kövön nem marad, ráadásul mi sem úsznánk meg csikizés nélkül. Ahogy megettem a kaját, felfutottam a szobámba és rendbe tettem magam. Lentről már hallani lehetett, hogy a fiúk már egymást nyüstölik. A nappaliba bekukkantva azt láttam, hogy a két kicsi együttes erővel próbálja legyőzni apát, de nem sok sikerrel. Anya tisztes távolból, az ajtóból nézte őket.
 - Sziasztok, elmentünk! - köszöntünk oda és már ki is siettünk, mielőtt bármelyikük megállíthatott volna.
  Elsétáltunk egy közeli fodrászhoz, aki bármilyen hihetetlen, szintén magyar volt.
 - Szia, Erika! - köszöntünk, mikor beléptünk az aprócska hajműhelybe.
 - Sziasztok - mosolygott ránk kedvesen a tulajdonos. - Pár perc és jövök.
   Leültünk a várakozóknak fenntartott fotelekbe és magunkhoz vettünk egy-egy színes magazint.
 - Itt a szerelmed - mutatott anya egy cikkre, ahol a brazil csatár vigyorgott édesen. - Szakított a barátnőjével - olvasta el nekem. - Biztosan megtudta, hogy érte epekedsz, ezért kidobta Brunát.
 - Nagyon vicces vagy - sóhajtottam fel. - Ő legalább nem csinált gyereket a csajának - céloztam Ramosra, aki anya plátói szerelme volt.
 - Ott a pont - morogta, majd beletemetkezett az újságba.
  Mindennapos volt köztünk az ilyen apró szurkálódás, még ha semmi alapja nem is volt.
 - Itt is vagyok - jelent meg előttünk a fodrászok gyöngye. - Kivel kezdünk?
 - Mivel Alexa a szülinapos, így vele - csukta össze a magazint anya. - Festést és horgolást kérünk - vigyorgott.
  Erika bólintott, majd neki állt kikeverni a kívánt színt, ugyanis a rózsaszínnek egy igen erős változatát kértem mindig a hajamra.
  Amíg én készültem, anya és Erika jól elbeszélgettek. Kibeszélték az otthoni és az itteni celebeket is. Mikor az én hajam készen lett, anya jött. Neki is festeni kellett és igazítani a fazonján.
 - Tökéletes - nézett csillogó szemekkel a tükörbe, amikor kész lett. Tudtam, hogy imád apának tetszeni. Húsz év után is szerette elcsavarni a fejét.
  Fizettünk, majd a következő állomást vettük célba. A kozmetikusnál kiszedettük a szemöldökünket és legyantáztattuk a nem kívánt szőröket. Jókat nevettünk egymás szenvedésein. Mikor megújulva, megszépülve kiléptünk az ajtón, egymásra néztünk.
 - Most hova? - kérdeztük egyszerre.
  Anya az órájára nézett.
 - Dél elmúlt, együnk valamit.
  Lelkesen bólogattam, mert a kaja gondolatára megkordult a gyomrom. Régen volt már az a reggeli szendvics. Beültünk egy hangulatos kis étterembe és rendeltünk. Anya carbonárát, míg én stílusosan milánóit kértem. Jó étvággyal megkajáltunk, majd tovább mentünk egy butik sorra. Nem vásároltunk, csak nézelődtünk.
 - Ez tiszta Ginás nem? - mutatott egy combközépig érő, fekete, lakk csizmára.
 - Ja - bólogattam.
 - Eszünk fagyit? - kérdezte hirtelen anya, de már húzott is a pulthoz.
  Imádtuk az olasz fagyit. Krémes volt, gyümölcsös és hatalmas. Egy adag annyi volt, mint otthon három gombóc. Mind a ketten epreset választottunk. Ez volt a kedvenc.
 - Imádom - vigyorgott rám anya.
 - Én is - mosolyodtam el.
 Egymásba karolva sétáltunk a kirakatokat nézegetve, míg el nem fogyott a fagyink.
 - Ciao, Lexy - hallottam meg hirtelen egy ismerős hangot a hátam mögül. Anya kérdő tekintetét figyelmen kívül hagyva fordultam meg. Kaká állt ott a családjával.
 - Lexy, de jó! - szaladtak hozzám a gyerekek.
 - Mikor vigyázol megint ránk? - kérdezte Isabella felpörögve.
 - Sziasztok - nyögtem ki, mikor végre szóhoz jutottam. - Megbeszéljük apával, jó? - kérdeztem vissza, hogy időt nyerhessek.
 - Szia, mi még nem találkoztunk, de rengeteget hallottam rólad - nyújtotta felém kezét, Kaká felesége. - Caroline Leite.
 - Alexa Silver - mutatkoztam be. - Ő pedig az anyukám, Bianca.
 - Mi már találkoztunk - mosolygott rá Kaká. Először nem értettem, majd leesett, hogy tőle kérte el a telószámomat, mikor vigyáztam a kicsikre.
 - Lexyyyyyyyyy! - rángatta meg a pólóm alját Isabella.
 - Igen hercegnő?
 - Gyere velünk - pislogott rám szépen. - Amíg anyáék vásárolnak, addig figyelhetnél ránk.
 - Isa, hagyd most Lexyt. Biztosan sok dolga van - magyarázott neki Caroline.
  A kicsilány ajkai lefelé görbültek, így gyorsan leguggoltam elé.
 - Most nem érek rá, mert az anyukámmal vásárolok, de megbeszélem a szüleiddel és valamelyik nap meglátogatlak titeket. Úgy jó lesz? - alkudoztam vele.
 - Biztos? - kérdezte könnyektől csillogó szemekkel.
 - Becsszó! - tettem a szívemre a kezem.
 - Akkor jó - mosolyodott el végre és a szülei is megnyugodtak, hogy elmúlt a hiszti veszély.
 - Mennünk kell, mert Lorenzo lassan megérkezik, te meg nem vagy sehol - mondta anya és nekem beugrott, hogy ma végre megismerhetem Lolo szüleit.
 - Elnézést, de ez nagyon fontos - mosolyogtam bocsánatkérőn a focistára és a családjára.
 - Megértjük. Akkor valamelyik nap megbeszéljük és átjöhetnél, már ha nem gond - nézett rám a csatár.
 - Dehogy gond - nevettem fel. - Tudod, hogy imádom őket, de most tényleg mennem kell - indultam el anyával, aki már nyugtalanul toporgott mellettünk. - Sziasztok - intettem a Leite családnak.
 - Szia, és Lexy! - szólt utánam Kaká. - Boldog szülinapot!
  Leesett állal néztem a brazilra, aki a fehér fogait kivillantva vigyorgott rám. Anya megfogta a karom és húzni kezdett.
 - Gyere, basszus, mert apádat és Lorenzot nem jó egyedül hagyni - érvelt jogosan.
  Apa szerette kicsinálni azokat a srácokat, akik körülöttünk legyeskedtek.
 - Máskor azért szólhatnál, hogy ekkora "sztárok" fognak letámadni minket az utcán - vigyorgott anya.
 - Gondolod, hogy előre tudtam, hogy ott lesznek?
 - Ugye, ha Ramossal vagy Ronaldoval leszel ilyen jóban, akkor nem felejtesz el bemutatni neki, mint a nővéredet? - húzogatta a szemöldökét jó anyám.
 - Még az ajtót is rátok zárom - vigyorogtam. - Apát meg elviszem addig valahová.
 - Megegyeztünk - röhögött fel anya és pacsira tartotta a kezét. Belecsaptam. Imádtuk ezt a hülyeséget játszani.
  Gyors lépteinknek köszönhetően elég hamar hazaértünk. Már az ajtóból hallottuk, hogy nem sikerült a terv és Lorenzot apa már kezelésbe vette.
 - Megjöttünk - toppantunk be a nappaliba, ahol Lolo elfehéredett arccal hallgatta apát, aki viszont vigyorogva fogadta a köszönésünket.
 - Felmentünk a szobámba - ragadtam meg Lorenzo kezét és felhúztam magam után.
 - Apukád olyan félelmetes - ült le az ágyamra.
 - Mit csinált? - kérdeztem rosszat sejtve.
 - Elmagyarázta, hogy még túl fiatal vagy egy kapcsolathoz és közölte, hogy a kedvenc filmje a Keresztapa - nyögött fel fájdalmasan a szőke srác és végig dőlt az ágyamon. - Ja és mesélt arról is, hogy fiatal korában Bruce Lee volt a példaképe és versenyszerűen boxolt és taekwondozott.
  Leültem mellé és elnevettem magam.
 - Apa már csak ilyen, nem kell komolyan venni.
 - De te nem láttad az arcát - erősködött Lolo. - Félelmetes volt. Főleg azzal a szakállal - nyafogott, majd hirtelen felült. - Lexy, apukád tudja, hogy meleg vagyok?
 - Nem, miért? - néztem rá értetlenül.
 - Akkor ez a baj! - vigyorodott el végre. - Legközelebb elmondom neki, így rájön, hogy nem tőlem kell féltenie.
  Látszott rajta, hogy teljesen megnyugodott. Ránézett az órájára és rácsapott a combjára.
 - Gyerünk Lexy, igyekezz a készülődéssel, mert nem akarom anyuékat megváratni.
 - Igenis, kapitány! - szalutáltam és előkerestem egy kényelmes, de csinos ruhát, amiben megjelenhetek egy bemutatkozó délutánon.

Nincsenek megjegyzések:

Megjegyzés küldése